Velkommen til Sagene Panorama!
_
Dette er informasjon til deg som ny seksjonseier/beboer i sameiet Sagene Panorama. Vi håper du vil trives hos oss, og bidra til å bygge opp under det gode bomiljøet vi har utviklet her siden sameiet ble etablert i slutten av 2004.
Her finner du en del praktiske opplysninger som styret har erfart mange nye seksjonseiere/beboere etterspør. Sammen med husordensreglene og vedtektene, håper vi denne informasjonen vil være til nytte. Husordensregler, vedtekter og annen informasjon finner du på "Infosidene" her på hjemmesiden.
Hvordan komme i kontakt med styret?
Send en e-post til styret@sagenepanorama.no eller legg en lapp i den grønne styrepostkassen som henger ved postkassestativene i gården. Under fanen "Styret" kan du finne direkte kontaktinformasjon til de forskjellige styremedlemmer - og hvilke ansvarsområder de har. Informasjon fra styret finner du på oppslagstavlen ved postkassene, i nyhetsbrev tilsvarende dette delt ut i postkassene eller benytt deg av kontaktskjemaet her på hjemmesidene.
Hvem er forretningsfører?
USBL. Forretningsfører skal ha beskjed om salg og utleie av seksjoner og parkeringsplasser og sørger for at rette vedkommende faktureres for fellesutgifter.
Spesielt om utleie av p-plasser
I følge vedtektene for sameiet vårt har beboere i Bentsegata 2 rett til å leie inntil seks parkeringsplasser hos oss. Ønsker du å leie ut din p-plass, sender du derfor en e-post til styret eller lar oss få vite det gjennom en lapp i grønn styrepostkasse, så kontakter vi styreleder i Bentsegata 2. Er ikke beboerne der interessert, står du fritt til å leie ut til beboere i vårt eget sameie (evnt. andre), for eksempel ved å sette opp et tilbud på korktavlen for beboere på høyre side av postkassene i gården. Husk at forretningsfører alltid skal ha beskjed om hvem som leier p-plassene.
Installasjon av ladestasjon
Er du i behov av å få etterinstallert ladeboks på din parkeringsplass kan du kontakte Kreativ Elektro Ski direkte. Her ligger informasjonen som ble lagt ut da jobben med installering av ladestasjoner ble gjort.
Trenger du hjelp av vaktmester?
Vaktmester Jørn Evensen er i sameiet normalt to dager pr. uke. Dersom du trenger praktisk bistand av noe slag, er Jørn glad for å hjelpe til. Han kan kontaktes på telefon 99 39 20 76. Priser for slike tjenester avtales direkte med ham.
Oppdatering av ringetablået
Navnelisten over hvem som bor hvor, ved ringeklokkene ved porten mot Arendalsgata, blir oppdatert ved behov. Ved innflytting/utflytting, eller ved andre endringer, bes beboerne om å sende en mail styret@sagenepanorama.no. Evnt. legge en henvendelse i den grønne postkassen til styret ved postkassene/oppslagstavlene.
Oppdateringer av ringetablået skjer den første i hver måned for alle henvendelser.
Postkasseskilt
Vi oppfordrer alle beboere til å skaffe egne postkasseskilt, som kan bestilles på https://skiltbutikken.posten.no/postkasseskilt
Bestilling av ekstranøkler og evnt. nøkkelkort
Hver seksjonseier disponerer et sett med nøkler til egen leilighet som også går til portene og bodrom i kjelleren. I tillegg har sameiet i løpet av året byttet utvendige låser som gir adgang til kjeller/garasje med nøkkelkortsystem. Hver seksjonseier har fått utdelt to stk. nøkkelkort. Ved eierskifte følger nøkler og nøkkelkort med til ny eier. Ved behov kan ekstranøkler til leilighet bestilles ved å sende en e-post til styret@sagenepanorama.no. Husk å oppgi nummeret på nøkkelen som skal kopieres (2TV…osv). Kun styret har adgang til å bestille ekstra systemnøkler.
Skulle nøkler eller nøkkelkort komme på avveie, må styret få beskjed umiddelbart. Nøkkelkortet vil da bli utelukket fra systemet som gir adgang til bygningene. Nytt nøkkelkort kan bestilles på samme styre-epostadresse som over.
Kabel-TV og bredbånd
Vårt sameie har inngått en avtale med kabelselskapet Get (tidligere UPC) om levering av fjernsynssignaler og internett - dette er inkludert i husleia. Ta direkte kontakt med GET for ytterligere info, oppgraderinger eller andre forespørsler med tanke på TV/Internett.
Dugnad en gang i året m/felles container
En gang i året avvikler vi en dugnad der beboerne i en sosial ramme får anledning til å bidra til fellesskapet gjennom å være med på sameiets ”vårpuss”. Normalt finner dugnaden sted en ettermiddag tidlig i mai. I forbindelse med dugnaden bestilles en container som alle kan benytte til å bli kvitt ting som opptar kjellerboder og andre boder. Verken svalganger eller fellesarealer i kjelleren/garasjen er lagringsplass for beboernes personlige eiendeler. NB elektriske artikler må ikke kastes i containeren - da får sameiet nemlig en stor bot.
Daglig avfall plasseres i søppelrommet mot Bentsegata - husk kildesortering!
Husholdningsavfall knyttes derimot i poser og plasseres i dertil egnede avfallsdunker i søppelrommet som ligger ut mot Bentsegata på baksiden av bygget. Husk kildesortering - plast skal i blå poser, matavfall i grønne poser og restavfall i lyse poser (et godt tips er å snu de vanlige handleposene innvendig ut). Her finner du også dunker som er beregnet på papiravfall. Flasker, glass, etc. plasseres i returpunkter for slikt avfall. I umiddelbar gangavstand finner du slike returpunkter på Advokat Dehlis plass (foran Bjølsen skole), i Maridalsveien nedenfor Arendalsgata og i Kristiansandgata (i retning Ullevål sykehus).
Prosedyre for bruk av felles gassgrill på takterassen.
Klikk her!
Dette er informasjon til deg som ny seksjonseier/beboer i sameiet Sagene Panorama. Vi håper du vil trives hos oss, og bidra til å bygge opp under det gode bomiljøet vi har utviklet her siden sameiet ble etablert i slutten av 2004.
Her finner du en del praktiske opplysninger som styret har erfart mange nye seksjonseiere/beboere etterspør. Sammen med husordensreglene og vedtektene, håper vi denne informasjonen vil være til nytte. Husordensregler, vedtekter og annen informasjon finner du på "Infosidene" her på hjemmesiden.
Hvordan komme i kontakt med styret?
Send en e-post til styret@sagenepanorama.no eller legg en lapp i den grønne styrepostkassen som henger ved postkassestativene i gården. Under fanen "Styret" kan du finne direkte kontaktinformasjon til de forskjellige styremedlemmer - og hvilke ansvarsområder de har. Informasjon fra styret finner du på oppslagstavlen ved postkassene, i nyhetsbrev tilsvarende dette delt ut i postkassene eller benytt deg av kontaktskjemaet her på hjemmesidene.
Hvem er forretningsfører?
USBL. Forretningsfører skal ha beskjed om salg og utleie av seksjoner og parkeringsplasser og sørger for at rette vedkommende faktureres for fellesutgifter.
Spesielt om utleie av p-plasser
I følge vedtektene for sameiet vårt har beboere i Bentsegata 2 rett til å leie inntil seks parkeringsplasser hos oss. Ønsker du å leie ut din p-plass, sender du derfor en e-post til styret eller lar oss få vite det gjennom en lapp i grønn styrepostkasse, så kontakter vi styreleder i Bentsegata 2. Er ikke beboerne der interessert, står du fritt til å leie ut til beboere i vårt eget sameie (evnt. andre), for eksempel ved å sette opp et tilbud på korktavlen for beboere på høyre side av postkassene i gården. Husk at forretningsfører alltid skal ha beskjed om hvem som leier p-plassene.
Installasjon av ladestasjon
Er du i behov av å få etterinstallert ladeboks på din parkeringsplass kan du kontakte Kreativ Elektro Ski direkte. Her ligger informasjonen som ble lagt ut da jobben med installering av ladestasjoner ble gjort.
Trenger du hjelp av vaktmester?
Vaktmester Jørn Evensen er i sameiet normalt to dager pr. uke. Dersom du trenger praktisk bistand av noe slag, er Jørn glad for å hjelpe til. Han kan kontaktes på telefon 99 39 20 76. Priser for slike tjenester avtales direkte med ham.
Oppdatering av ringetablået
Navnelisten over hvem som bor hvor, ved ringeklokkene ved porten mot Arendalsgata, blir oppdatert ved behov. Ved innflytting/utflytting, eller ved andre endringer, bes beboerne om å sende en mail styret@sagenepanorama.no. Evnt. legge en henvendelse i den grønne postkassen til styret ved postkassene/oppslagstavlene.
Oppdateringer av ringetablået skjer den første i hver måned for alle henvendelser.
Postkasseskilt
Vi oppfordrer alle beboere til å skaffe egne postkasseskilt, som kan bestilles på https://skiltbutikken.posten.no/postkasseskilt
Bestilling av ekstranøkler og evnt. nøkkelkort
Hver seksjonseier disponerer et sett med nøkler til egen leilighet som også går til portene og bodrom i kjelleren. I tillegg har sameiet i løpet av året byttet utvendige låser som gir adgang til kjeller/garasje med nøkkelkortsystem. Hver seksjonseier har fått utdelt to stk. nøkkelkort. Ved eierskifte følger nøkler og nøkkelkort med til ny eier. Ved behov kan ekstranøkler til leilighet bestilles ved å sende en e-post til styret@sagenepanorama.no. Husk å oppgi nummeret på nøkkelen som skal kopieres (2TV…osv). Kun styret har adgang til å bestille ekstra systemnøkler.
Skulle nøkler eller nøkkelkort komme på avveie, må styret få beskjed umiddelbart. Nøkkelkortet vil da bli utelukket fra systemet som gir adgang til bygningene. Nytt nøkkelkort kan bestilles på samme styre-epostadresse som over.
Kabel-TV og bredbånd
Vårt sameie har inngått en avtale med kabelselskapet Get (tidligere UPC) om levering av fjernsynssignaler og internett - dette er inkludert i husleia. Ta direkte kontakt med GET for ytterligere info, oppgraderinger eller andre forespørsler med tanke på TV/Internett.
Dugnad en gang i året m/felles container
En gang i året avvikler vi en dugnad der beboerne i en sosial ramme får anledning til å bidra til fellesskapet gjennom å være med på sameiets ”vårpuss”. Normalt finner dugnaden sted en ettermiddag tidlig i mai. I forbindelse med dugnaden bestilles en container som alle kan benytte til å bli kvitt ting som opptar kjellerboder og andre boder. Verken svalganger eller fellesarealer i kjelleren/garasjen er lagringsplass for beboernes personlige eiendeler. NB elektriske artikler må ikke kastes i containeren - da får sameiet nemlig en stor bot.
Daglig avfall plasseres i søppelrommet mot Bentsegata - husk kildesortering!
Husholdningsavfall knyttes derimot i poser og plasseres i dertil egnede avfallsdunker i søppelrommet som ligger ut mot Bentsegata på baksiden av bygget. Husk kildesortering - plast skal i blå poser, matavfall i grønne poser og restavfall i lyse poser (et godt tips er å snu de vanlige handleposene innvendig ut). Her finner du også dunker som er beregnet på papiravfall. Flasker, glass, etc. plasseres i returpunkter for slikt avfall. I umiddelbar gangavstand finner du slike returpunkter på Advokat Dehlis plass (foran Bjølsen skole), i Maridalsveien nedenfor Arendalsgata og i Kristiansandgata (i retning Ullevål sykehus).
Prosedyre for bruk av felles gassgrill på takterassen.
Klikk her!